Playstation 3 - PSN och Home
Playstation 3
-
PSN och Home
- Officiell, Home Beta
Frågan är då, vad kan de lägga till för att få Home bättre. Faktum är att jag vet inte, känns som att oavsett vad de kommer lägga in kom Home inte bli speciellt roligare. Däremot en funktion att starta upp alla riktiga spel från Home med folk man har hittat där borde varit ett krav från dag ett.
Att spela mini-games och liknande ser allafall jag som helst meningslöst. Jag har en Ps3, jag har några ordentliga spel. Varför skulle jag då sitta och lira spel i stil med fly the helicopter?
Att spela mini-games och liknande ser allafall jag som helst meningslöst. Jag har en Ps3, jag har några ordentliga spel. Varför skulle jag då sitta och lira spel i stil med fly the helicopter?
Det sämsta med Home är de långa laddningstiderna. Tog mig ca 10 minuter starta upp häromdagen. På den tiden hinner jag köra en halv match på CoD:MW2.
Fick jag 50 öre per fråga om att lämna ut mina kontouppgifter vore jag rik.
Det håller jag med om, tar för lång tid om man springer runt o vill kolla olika saker/områden :/
Quantic Nightmare For the Fail!
Undra vad du har för version av Home om du inte har fler områden än det där. Eller missförstår jag något?
"Fredrik är den enda med svanenmärkt bil"
Vad är det som skulle kunna fattas? Jag nämnde de största områden, visst finns det ju olika "teman" av villor såsom motorstorm, killzone 2 bla. Men något mer finner jag inte i Home.
Okej då vet jag vad du menade iaf.
"Fredrik är den enda med svanenmärkt bil"
jag fick ju testa den stängda beta:D den som finns ute nu
<----------------------------------------- TRYCK PÅ WWW Å SE VAD SOM GÖMMER SIG DÄR:D
Så ... om det fanns n fler områden så skulle det inte bli beta ? :) Vem drar gränsen ? Du ? Jag ? Sony ?
Känns som att gnället på Sonys beta-benämningen ett rätt så krystad "jag hatar home och vill att alla ska veta det"-grej faktiskt ... same ol'... same ol' ...
Vad i hela Hälsingland spelar det för roll ... EGENTLIGEN ????? :)
Känns som att gnället på Sonys beta-benämningen ett rätt så krystad "jag hatar home och vill att alla ska veta det"-grej faktiskt ... same ol'... same ol' ...
Vad i hela Hälsingland spelar det för roll ... EGENTLIGEN ????? :)
glöm det andra o läs bara det första så förstår du vad jag menar ;)
håller med dig där, det är det enda o största anledningen till att man inte ens vågar starta Home
Värsta är när man startar Home av misstag när man egentligen vill in i Storen:D
Inlägget senast redigerat: 2010-03-04 23:34
Inlägget senast redigerat: 2010-03-04 23:34
wooord! därför så startar ja Store från GAMES numera :) börja med det du oxå ;)
En grej med på Home stör mig mycket och det är att man inte kan göra något med sakerna/möblerna. Helt värdelösa igentligen. köpte ganska nyligen penthouse + några möbler som tex kitchen sink, hot tub, barbeque och plasma tv. Men man kan ju inte göra nånting med dem. dessutom var dom inte speciellt billiga heller. tycker man ska ändra på detta.
R.I.P King Of Pop
Det är lite fånigt faktiskt.
Hade varit kul om man kunde köpa biljardbord, flipperspel, pokerbord etc och faktiskt bjuda in folk så man kunde göra nåt skoj.
Tror alla möbler är ungefär som kläder, man köper det bara för att vara "snygg" helt enkelt.
Hade varit kul om man kunde köpa biljardbord, flipperspel, pokerbord etc och faktiskt bjuda in folk så man kunde göra nåt skoj.
Tror alla möbler är ungefär som kläder, man köper det bara för att vara "snygg" helt enkelt.
Verkar som att de ska stå på sig i fortsättningen och inte "gömma sig bakom betastämpeln" som jag så fint brukar påstå att det gör.
http://play.tm/news/30410/playstation-home-out-of-beta-lat...
http://play.tm/news/30410/playstation-home-out-of-beta-lat...
Hm ...
"Ewing says, quite emphatically: "Most people think that Home is sh*t. I'm here to say that it's not."
He did qualify this by quoting Sony's figures for usage: "One in three PS3 owners use Home. There are 1.7 million repeat users each using Home for around 53 minutes on average."
1. Finns det bara 5.1M PS3 ägare ?
2. Om "Most people think that Home is sh*t" så tycker dom väl det även om " I'm here to say that it's not.". Det innbär ju bara att han är en av dom få (inte "most" iaf) som tycker att det är bra och att alla andra bara har fel eller ? :D
"Ewing says, quite emphatically: "Most people think that Home is sh*t. I'm here to say that it's not."
He did qualify this by quoting Sony's figures for usage: "One in three PS3 owners use Home. There are 1.7 million repeat users each using Home for around 53 minutes on average."
1. Finns det bara 5.1M PS3 ägare ?
2. Om "Most people think that Home is sh*t" så tycker dom väl det även om " I'm here to say that it's not.". Det innbär ju bara att han är en av dom få (inte "most" iaf) som tycker att det är bra och att alla andra bara har fel eller ? :D
1. ingen aning hur de räknade där.. kanske menar de dagligt återkommande besökare :S
2. han kanske har bra övertalningsförmåga :P
2. han kanske har bra övertalningsförmåga :P
Han måste ha det .... :)
Nä men det vore kul om dom faktiskt implemeterade något schysst klan-system så "Club House" grejen faktiskt får någon betydelse, och att man som det sades tidigare kunde köpa något VETTIGT till sin klubbstuga. Och FFS stoppa tillbaka röstchatten.
Nä men det vore kul om dom faktiskt implemeterade något schysst klan-system så "Club House" grejen faktiskt får någon betydelse, och att man som det sades tidigare kunde köpa något VETTIGT till sin klubbstuga. Och FFS stoppa tillbaka röstchatten.
Skulle vara bättre att han bekräftade att Home var shit istället;)
Sen att 1.7 miljoner använder Home regelbundet, hur mycket flopp är inte det. Det ska vara en community och har 1.7 miljoner användare när man ser att Ps3 sålt i över 35 miljoner ex.
Sen att 1.7 miljoner använder Home regelbundet, hur mycket flopp är inte det. Det ska vara en community och har 1.7 miljoner användare när man ser att Ps3 sålt i över 35 miljoner ex.
Det är väl iofs fortfarande 1.7 miljoner människor vilket är rätt så många.
Jag misstänker att det t.ex är fler än vad t.ex MW2 loggar varje dag, och vi här är ju bara 15K totalt och långt mindre aktiva, så det känns väl att dom har tillräckligt många för att få kalla sig "community".
Å andra sidan så är det ju grymt arrogant att säga "Jag har rätt, Home är bra, och alla andra har FEL !"
Det känns som att det skulle behövas så få saker för att få det till något vettigt, och jag förstår verkligen inte att dom fixar några av dom mest uppenbara.
Det finns liksom vissa grejer ett tvspel baserat community vill ha. Vi har ju för fasiken mer spelrelaterade features här på vårt lilla hemmabygge till forum.
Nä .. släpp sargen och fixa det som är trasigt istället för att kraxa som en kråka om hur jäkla bra det är.
Jag misstänker att det t.ex är fler än vad t.ex MW2 loggar varje dag, och vi här är ju bara 15K totalt och långt mindre aktiva, så det känns väl att dom har tillräckligt många för att få kalla sig "community".
Å andra sidan så är det ju grymt arrogant att säga "Jag har rätt, Home är bra, och alla andra har FEL !"
Det känns som att det skulle behövas så få saker för att få det till något vettigt, och jag förstår verkligen inte att dom fixar några av dom mest uppenbara.
Det finns liksom vissa grejer ett tvspel baserat community vill ha. Vi har ju för fasiken mer spelrelaterade features här på vårt lilla hemmabygge till forum.
Nä .. släpp sargen och fixa det som är trasigt istället för att kraxa som en kråka om hur jäkla bra det är.
Inloggning
Registrera dig
Glömt lösenordet
Forumsaktivitet
Pro Evolution Soccer 2011
1 minut sedan, 165 svar
PSJailbreak - Världens första P...
5 minuter sedan, 405 svar
Roliga bilder
8 minuter sedan, 1962 svar
Gissa spelet! - Läs första inlä...
14 minuter sedan, 7197 svar