Playstation 3 - PSN och Home
Playstation 3
-
PSN och Home
- Frågor om köp genom Playstation store
Är rätt så ny inom PS värden :)
Undrar om man köper spelen på Store på playstation sen byter man hårddisk hur får man över spelen man tidigare har köpt då.
Kan man ladda ner spelet alltid hela tiden eller.
Är spelet bara aktiv medans man har samma hårddisk eller?
Undrar om man köper spelen på Store på playstation sen byter man hårddisk hur får man över spelen man tidigare har köpt då.
Kan man ladda ner spelet alltid hela tiden eller.
Är spelet bara aktiv medans man har samma hårddisk eller?
Tjena!
Du köper dom via Playstation Store ( PSS )
Du kan tanka dom hur många gånger du vill igen - till samma PS3:a.
Byter du HDD så är det bara tanka dom igen.
Spelen är bara "aktiva" / "spelbara" när HDD´n som dom är installerade på sitter i PS3an. (Självklart) ;)
Ha de gött!
Du köper dom via Playstation Store ( PSS )
Du kan tanka dom hur många gånger du vill igen - till samma PS3:a.
Byter du HDD så är det bara tanka dom igen.
Spelen är bara "aktiva" / "spelbara" när HDD´n som dom är installerade på sitter i PS3an. (Självklart) ;)
Ha de gött!
/ Thomas --> PSN: Styggan
Och för att ladda ner spelen igen så går du in på PSS och klickar på "View Downloads" uppe i högra hörnet, sen är det bara leta reda på spelet/-en du vill ladda ner igen.
Välkommen till forumet!
Välkommen till forumet!
Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär.
Men det låter ju bra att man vet att man kan ladda ner dem igen.
Det fungerar som med Steam då :)
Laggt ut typ 30k på mitt steam acc tänkte satsa lite på lite slagskämpar spel då dem är lättare på ett tv spel än på dator enligt mig.
Skjut spel och sådan tycker jag är lättare och lira på datorn :)
Dock hade inte PSS något hemst många riktiga fulla spel.
Inte hos mig, i alle fall.
tror dem hade 2 nya som va riktigt fulla.
Det mesta är bara demos eller skit gamla spel som Red Alert 1 :/
Hur roligt är det :D
PSS bör ju lägga in fler spel så man kan köpa dem eletroniskt :D
Slippa skiva älskar slippa skivor :)
Det fungerar som med Steam då :)
Laggt ut typ 30k på mitt steam acc tänkte satsa lite på lite slagskämpar spel då dem är lättare på ett tv spel än på dator enligt mig.
Skjut spel och sådan tycker jag är lättare och lira på datorn :)
Dock hade inte PSS något hemst många riktiga fulla spel.
Inte hos mig, i alle fall.
tror dem hade 2 nya som va riktigt fulla.
Det mesta är bara demos eller skit gamla spel som Red Alert 1 :/
Hur roligt är det :D
PSS bör ju lägga in fler spel så man kan köpa dem eletroniskt :D
Slippa skiva älskar slippa skivor :)
Varför kan jag INTE ladda ner detta demot säger jag inte har minne men jag har 2.3GB kvar -.-
Shoot First, Think Later
Ser också att man får helt andra spel via Media Go via datorn än vad man får på PS3 konsolen. Hur kan det komma sig?
Själv tänker jag då sätta in 500GB hdd i mitt PS3 kostar ca 800:- en sådan hårddisk :)
Lätt värt pengarna för ha den som en lagrings disk också när både laptoparna och mina stationära datorer är fulla :D
Själv tänker jag då sätta in 500GB hdd i mitt PS3 kostar ca 800:- en sådan hårddisk :)
Lätt värt pengarna för ha den som en lagrings disk också när både laptoparna och mina stationära datorer är fulla :D
Jag har en 500GB och är mycket nöjd. Har 260GB kvar och det känns som att det aldrig kommer ta slut :) Lätt värt de.
Now you're playing with power!
Någon som möjligt viss vet hur man raderar en save fil från ett spel från disken.
Råka save, och nu kan man inte börja om från skrats prova radera spelet, och nu kan installerad om det men saven finns kvar endå.
Vad har du för disk donet?
Vad valde du för märke på din hårddisk är den tyst av sig?
Modell på disken?
Råka save, och nu kan man inte börja om från skrats prova radera spelet, och nu kan installerad om det men saven finns kvar endå.
Vad har du för disk donet?
Vad valde du för märke på din hårddisk är den tyst av sig?
Modell på disken?
En liten rättelse bara så att TS inte gör något misstag.
Man kan som mest ladda ner ett spel 5 gånger. Inte hur många gånger som helst.
Man kan som mest ladda ner ett spel 5 gånger. Inte hur många gånger som helst.
nej, hur många gånger som helst. men till 5 olika konsoler.
/ Thomas --> PSN: Styggan
Klart det är 5 gånger till olika konsoler.
För har man köpt spelet ska man ju kunna spela det som om man hade det på skiva.
Inlägget senast redigerat: 2009-09-16 01:24
För har man köpt spelet ska man ju kunna spela det som om man hade det på skiva.
Inlägget senast redigerat: 2009-09-16 01:24
My bad. Du har rätt. Jag hade för mig det var 5 gånger per fil, sökte på nätet och hittade fakta om just det. Men den faktan va nog inte att lita på.
Någon som kan berätta hur man laddar ned gamepacks t ex från pss till fler än en konsol? Har laddat ner det på en ps3:a men vill ha det till den andra också, hur gör jag?
Gunners
Loggar in på ditt konto(med en ny användare) på den andra PS3an.
Doom on you Mr. Tango!
Som RobbinL säger. Du skapar en ny användare på det andra PS3:t, fyller i samma uppgifter som ditt konto på första PS3. Sedan går du till PSS och uppe i högra hörnet finns en knapp/plupp som det står "View Downloads", klicka där och välj det du vill ladda ner igen.
Wohoo, mitt 3000:e inlägg!
Inlägget senast redigerat: 2009-10-03 21:37
Wohoo, mitt 3000:e inlägg!
Inlägget senast redigerat: 2009-10-03 21:37
Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär.
Hej! Ja har ett probelm. laddade hem en demo av ett spel. sen fick jag för mej o köpa spelet. så ja satte in pengar på pss o de funkade. sen köpte ja spelet. Men ja hittar inte spelet eller nånting enda ja har kvar är demot. Hittar ingenstans o ladda hem hela verisionen om man måste de vilket de känns som. har kollat view downloads o allt typ. fattar inte va som e felet. pengarna är ju borta allafall o ja har fått mail om insättning samt köp av spelet. men som sagt vart fan är de.??????
tacksam för svar som kan hjälpa.
tacksam för svar som kan hjälpa.
För det mesta finns det en liten fil på runt 100kb att ladda ner som en slagt "Registrering" till spelet.
Om du söker efter spelet i PSS och sedan letar du upp ikonen med en liten kasse, som innebär att du har köpt den så borde du hitta på den.
Demot brukar oftast innehålla hela spelet, bara det att du köper registreringen.
Om du söker efter spelet i PSS och sedan letar du upp ikonen med en liten kasse, som innebär att du har köpt den så borde du hitta på den.
Demot brukar oftast innehålla hela spelet, bara det att du köper registreringen.
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.
ja kollar just nu i min download list. de har ja som en grå fyrkantig ruta som är delad av typ en blixt om du förstår. den är de spelets namn på o denna e på 6kb. men den hjälpte ju inte o ladda ner. sen har ja även spelet en gång till i listan. demot på 429mb o ladda ner men de e ju som sagt bara demot. fattar inte är ja fel.? under download list verkar de ju inte gå o göra nåt.???
tror ja löste de på nåt sätt nu allafall =D
Haft samma problem med ett par spel.
Testa ta bort spelet i sig, ladda ner det igen och sedan aktiveringsfilen, kan lösa ditt problem.
Vad gällande filen med en blixt i har jag för mig att det innebär att filen inte finns tillgänglig, om någon vet så rätta mig om jag har fel.
Testa ta bort spelet i sig, ladda ner det igen och sedan aktiveringsfilen, kan lösa ditt problem.
Vad gällande filen med en blixt i har jag för mig att det innebär att filen inte finns tillgänglig, om någon vet så rätta mig om jag har fel.
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.
Inloggning
Registrera dig
Glömt lösenordet
Forumsaktivitet
ICE*, MW2 Klan!
25 sekunder sedan, 4985 svar
Officiell, NHL '11
47 sekunder sedan, 1515 svar
Officiell, Mafia II
5 minuter sedan, 1435 svar
PSJailbreak - Världens första P...
12 minuter sedan, 315 svar