Playstation 3 - PSN och Home
Playstation 3
-
PSN och Home
- Mobilt bredband till Ps3
Fick igång det var inte lokalt nätverk jag skulle dela utan lokalt nätverk 9 vet inte varför det hette så på min dator har flera olika på nätverksinställningar.
Uppdaterade syteminställningarna på min ps3 mot internet sen starta det om och nu går det ej att hämta IP adress vad har hänt? Kan inte koppla upp mot internet längre
Uppdaterade syteminställningarna på min ps3 mot internet sen starta det om och nu går det ej att hämta IP adress vad har hänt? Kan inte koppla upp mot internet längre
Yo! ruttnade av på mitt höga ping och min dåliga uppkoppling, man kan knappt spela codmw2 online. Jag har mobilt modem , huawei e180 anslutet till datorn som i sin tur är ansluten till ps3an med en nätverks kabel ( som Solid beskrev ). Bestämde mig för att uppgradera modemet på dess hemsida, tankade hem uppdateringar och hela paketet, kör igång uppdateringen men blir tillfrågad om ett lösenord? Någon som vet vad det är för lösenord det rör sig om eller? Det är varken PIN, PUK eller serie numret som står på SIM-Kortet..
står det inte på modemet?
Prova annars "password", eller bara lämna det tomt om du aldrig ändrat det.
Prova annars "password", eller bara lämna det tomt om du aldrig ändrat det.
PS3 80gb | PS-42S5H | Onkyo 605 | TDS850NV | iPhone 3G | NC10 osx86 | Olympus PEN |
Tack för länkarna, sitter hos en vän just nu och har, tack vare dem, lyckats fixa hans anslutning =)
Quantic Nightmare For the Fail!
Tror ni att det går att spela bf:bc2 online med telias mobila bredband? Eller kommer man bara bli förbannad för att det inte flyter på?
men , om du har snabbt mobilt bredband , så kmr dt nog gå bra :)
tja håller på med samma ska och kan inte så mycket,men kan andra surfa på mitt nät om jag tillåter att andra nätverksanvändare ansluter genoom internet-anslutningen på den här datan?:)
Vet ej :) Men jag tror inte det via trådlös bara om nån kopplar via kapell till din data men då märker du det väll :D om nån kopplar sin data via kapell till din data :)
Inlägget senast redigerat: 2010-05-31 22:45
Inlägget senast redigerat: 2010-05-31 22:45
I am like you. I have no name
Vilket ger bästa uppkoppling när man spelar. Om man kör trådlöst till router eller om man kör med sladd till datorn och från datorn till routern?
Men nu är jag i min stuga och vi har mobilt bredband. Jag har gjort allt som står , men när jag sätter på playstationet och ska connecta så börjar det bara med ip adress failed.
Hur ska jag göra?
Inlägget senast redigerat: 2010-06-30 19:36
Men nu är jag i min stuga och vi har mobilt bredband. Jag har gjort allt som står , men när jag sätter på playstationet och ska connecta så börjar det bara med ip adress failed.
Hur ska jag göra?
Inlägget senast redigerat: 2010-06-30 19:36
Undrar en sak, jag har telia mobilt bredband kontankort, man köper alltså en viss "datamängd" tex 5 GB som är för en månad. Om jag surfar vanligt på datorn så tar de slut efter ungefär en månad, men när jag kollar på Voddler t.ex, så försvinner datamängden mycket fortare, tar typ slut på en gång. Så då undrar jag om det är så om man spelar via ps3? tar datamängden slut fortare eller ingenting alls? eller som att surfa på datorn?
Tackssam för svar =)
Tackssam för svar =)
Tappat suget.
Ska man inte göra nått på ps3an efter att man kopplat kabeln och bockat för "tillåt att andra nätverksanvändare ansluter genom internet-anslutningen på den här datorn"??
Hur använder man ett mobilt bredband till ps3:t?
Grundprincipen är att det mobila bredbandet kopplas in i datorn, sen ska du dela med dig av bredbandet till Ps3an via en kabel (vet inte om det funkar trådlöst).
Mer exakt får gärna någon annan svara på då jag bara gjort det en enda gång till en bekant och då följde vi någon video på youtube.
Mer exakt får gärna någon annan svara på då jag bara gjort det en enda gång till en bekant och då följde vi någon video på youtube.
Vad sägs om att läsa tråden, där står det.
PS3 80gb | PS-42S5H | Onkyo 605 | TDS850NV | iPhone 3G | NC10 osx86 | Olympus PEN |
Jag är en uppgiven person just nu:
Har ett problem, eller egentligen är det två av min vänner som har problem och bett mig hjälpa dem.
De vill ha sina Ps3or uppkopplade mot internet via Mobilt internet.
Person ett:
Mobilt bredband (Tre) - Bärbar dator - Windows 7 - Nätverkskabel - Ps3 Slim
Person två:
Mobilt bredband (Telia) - Bärbar dator - Windows 7 - Nätverkskabel - Ps3 Slim
Då jag inte har varken bärbar dator eller mobilt internet blir det genast problem.
Via olika guider får man höra att man bara behöver klicka i "Allow other users to connect through this computer's internet connection".
Så jag gör det men ps3an hittar ingen ip-adress alls :/
Så om det finns någon som har en exakt guide för hur man ska gå till väga steg för steg (så exakt som det bara går) så vore jag oändligt tacksam.
Hos person ett så fixade vi det en gång och allt funkade hur bra som helst, tills han slog av datorn och nästa gång han skulle ansluta ps3an till nätet (via datorn) så hittar ps3an ingen IP-adress.
Har ett problem, eller egentligen är det två av min vänner som har problem och bett mig hjälpa dem.
De vill ha sina Ps3or uppkopplade mot internet via Mobilt internet.
Person ett:
Mobilt bredband (Tre) - Bärbar dator - Windows 7 - Nätverkskabel - Ps3 Slim
Person två:
Mobilt bredband (Telia) - Bärbar dator - Windows 7 - Nätverkskabel - Ps3 Slim
Då jag inte har varken bärbar dator eller mobilt internet blir det genast problem.
Via olika guider får man höra att man bara behöver klicka i "Allow other users to connect through this computer's internet connection".
Så jag gör det men ps3an hittar ingen ip-adress alls :/
Så om det finns någon som har en exakt guide för hur man ska gå till väga steg för steg (så exakt som det bara går) så vore jag oändligt tacksam.
Hos person ett så fixade vi det en gång och allt funkade hur bra som helst, tills han slog av datorn och nästa gång han skulle ansluta ps3an till nätet (via datorn) så hittar ps3an ingen IP-adress.
Men , du jag följde bara den här videon så funkade allt : http://www.youtube.com/watch?v=xDAcmrOVTdk
Har kollat den samt andra guider men ps3an vägrar hitta IP-adressen :/
Inloggning
Registrera dig
Glömt lösenordet
Forumsaktivitet
Playstation Move
2 minuter sedan, 546 svar
Officiell, Naughty Bear
15 minuter sedan, 114 svar
Natt-tråden | 01.00-07.00
20 minuter sedan, 29282 svar