Playstation 3 - PSN och Home
Playstation 3
-
PSN och Home
- Trophies, inget värde
Folk whinar om att sina trophies försvinner under klockbuggen och det är numera ett krav att varenda spel ska ha trophies. Men är trophies till någon som helst nytta förutom typ nån töntig status på hur man lyckats få nån rare trophie?
Samlar du på någonting?
Alla har rätt till en åsikt, men tänk på att MIN betyder mest.
nejp, inte alls
Tänker man så ger väl inget direkt att spela några konsol-spel eftersom det bara är värden på konsolen. Grejen med trophies är ju att det ger värde som du kan jämföra med vänner även fast du inte har samma spel.
Inlägget senast redigerat: 2010-03-03 21:31
Inlägget senast redigerat: 2010-03-03 21:31
Over and out! /Chibi
Trophies finns ju även för att göra ett spel mer hållbart, så att man ska vilja spela om det 1, 2 eller flera gånger för att kunna ta "just den där trofén".
Belöningar har ju funnits hur länge som helst på alla plattformar och i väldigt många spel så låser man ju upp någonting som kan förhöja spelupplevelsen, så att du kallar det för en töntig status håller jag verkligen inte med om.
Belöningar har ju funnits hur länge som helst på alla plattformar och i väldigt många spel så låser man ju upp någonting som kan förhöja spelupplevelsen, så att du kallar det för en töntig status håller jag verkligen inte med om.
Jag jagar inte trophys, men när man väl får nån äre skoj :D
/ Thomas --> PSN: Styggan
Sen är det själva samlandet som folk gillar också, att man kanske kämpar länge för att få en trophy som inte många har, förlorar man saker man samlar på är det klart man blir arg.
Asså trophies är som typ som ett DLC till spel som gör det roligare att spela :D
PS3
"pling" Älskar ljudet =)
ja, jämföra vem som är nördigast och har minst liv... ;)
PS3 80gb | PS-42S5H | Onkyo 605 | TDS850NV | iPhone 3G | NC10 osx86 | Olympus PEN |
Jag håller med dig att trohies egentligen inte har något direkt värde, fysiskt för vad kommer man få ut av det i framtiden? Ingenting, kanske lite stolthet för stunden för att visa upp både för sig själv och allmänheten att man klarat den trophen.
Varför whinar folk att trophies försvann, vissa kanske har lagt mycket tid och möda att skaffa denna trophie, och hur skulle du reagera om din mest värdefulla trophie som du la ner tiotals timmar på att skaffa försvann? :)
Men jag gillar trophies, det har satt mig i ett beroendefas, även om jag är fullt medveten att det inte ge mig någon som helst nytta i framtiden.
Offtopic: hur är det med Xbox:ens achievments? Är det så att när man får en achievment så får man gamerscore, och med gamerscore kan man köpa vissa saker från Xbox live? Skulle vart bra om Sony också införde ett sådant system. Däremot är det kanske mer värt för "xboxarna" (ursäkta utrycket) när de väl betalar för sin xbox live tjänst medan sonys onlinetjänst är gratis.
Varför whinar folk att trophies försvann, vissa kanske har lagt mycket tid och möda att skaffa denna trophie, och hur skulle du reagera om din mest värdefulla trophie som du la ner tiotals timmar på att skaffa försvann? :)
Men jag gillar trophies, det har satt mig i ett beroendefas, även om jag är fullt medveten att det inte ge mig någon som helst nytta i framtiden.
Offtopic: hur är det med Xbox:ens achievments? Är det så att när man får en achievment så får man gamerscore, och med gamerscore kan man köpa vissa saker från Xbox live? Skulle vart bra om Sony också införde ett sådant system. Däremot är det kanske mer värt för "xboxarna" (ursäkta utrycket) när de väl betalar för sin xbox live tjänst medan sonys onlinetjänst är gratis.
Trophies är också ett liv! ><
@crapboy: håller med :D
Inlägget senast redigerat: 2010-03-04 12:13
@crapboy: håller med :D
Inlägget senast redigerat: 2010-03-04 12:13
||jag har mer än dig||
Nä, man kan inte köpa någonting för sin gamerscore, dock kan man låsa upp småsaker till sin avatar via achievements(?) eller genom att genomföra vissa saker i spelet, vet inte riktigt.
Det är ju ganska lika med trophies och Home...
Singstar t.ex kan man på en pokal till sitt "hem", i street fighter skall man kunna låsa upp statyetter av olika figurer samt låsa upp kläder, så visst finns det ett litet värde i några av trophieérna då vissa saker man låser upp annars kostar pengar...
Singstar t.ex kan man på en pokal till sitt "hem", i street fighter skall man kunna låsa upp statyetter av olika figurer samt låsa upp kläder, så visst finns det ett litet värde i några av trophieérna då vissa saker man låser upp annars kostar pengar...
Det är inte jag som är konstig, det är bara nu som är tråkiga
Sedan är ju trophies ett sätt för skaparna att få spelaren att testa på de saker som de vill att spelaren skall uppleva. T.ex Fallout 3 har att du skall komma till lvl 8-14-20-30 men god, ond och neutral karma. och syftet med det är att skaparna vill att du skall uppleva hur befolkningen, ryktena och även radion agerar mot dig, beroende på din karma.
Men man kan ju undra vad som kommer hända när Ps4 kommer ut?
Men man kan ju undra vad som kommer hända när Ps4 kommer ut?
Trophies säger inte ett skit, sen finns det många som fuskar med trophies och achivements, så man vet ju aldrig hur ärligt tagna de är.
Jag har typ aldrig kollat på trophies/ach listor på spelen, satt och spelade Uncharted 2 för ett tag sedan coop, då plingade det till och jag kollade, hade fått någon för att vi klarat 10 vågor av fiender, det kändes ju kul.
Så jag vet liksom aldrig vad det finns för trophies i spelen, men när det plingar till kan det vara kul att kolla vad man gjort, det gör mina spelupplevelser 100% äkta och jag spelar helt från mitt eget huvud.
Skulle jag spela ett spel där jag läst att man får en trofee om man knivar 50 pers genom singleplayer så kommer jag kanske kniva mycket bara för att få den, då blir det inte 100% min spelupplevelse om ni fattar.
Så, nae de har 0 värde, tycker inte de säger något om hur duktig folk är heller eftersom som många fuskar och boostar osv bara för att låsa upp saker.
Jag har typ aldrig kollat på trophies/ach listor på spelen, satt och spelade Uncharted 2 för ett tag sedan coop, då plingade det till och jag kollade, hade fått någon för att vi klarat 10 vågor av fiender, det kändes ju kul.
Så jag vet liksom aldrig vad det finns för trophies i spelen, men när det plingar till kan det vara kul att kolla vad man gjort, det gör mina spelupplevelser 100% äkta och jag spelar helt från mitt eget huvud.
Skulle jag spela ett spel där jag läst att man får en trofee om man knivar 50 pers genom singleplayer så kommer jag kanske kniva mycket bara för att få den, då blir det inte 100% min spelupplevelse om ni fattar.
Så, nae de har 0 värde, tycker inte de säger något om hur duktig folk är heller eftersom som många fuskar och boostar osv bara för att låsa upp saker.
I got ants in my pants wanna do a dance, gotta take a chance and mebbe find romance.
Fast alla de där grejorna kan man ju komma på att testa själv, är ju inte direkt svårt, man ska ju bestämma sin egen spelstil utan att låta trophies göra det tycker jag.
I got ants in my pants wanna do a dance, gotta take a chance and mebbe find romance.
Det var ju tal om att trophies skulle kunna betala olika möbler, kläder mm i home.
Alltså inte som pengar utan, om man är på nivå 10 så får man massor av grejer som inte de på nivå 9 kommer åt.
Alltså inte som pengar utan, om man är på nivå 10 så får man massor av grejer som inte de på nivå 9 kommer åt.
Stolt medlem i TMIH, ägare av en helvetes massa spel :S
Trophies finns på både gått och ont, och trophies har inget större värde än för dem som samlar på dem och när väl Ps4 kommer ut så börjar allt om på nytt.
Men som en liten äldre spelare är man van att få någon form av belöning efter att ha samlat x objekt. dock så tycker jag att man kunde ha fått något mer efter att ha samlat alla 20 guld kassar i Battlefield bad company än en fjunig trofé, vilket var en ren besvikelse.
Men annars tycker jag att det är roligt att få försöka klara Challenges som att dra en wheele på motorcykel i GTA eller att ta ner 18 grizzley björnar i red dead redemtion.
Men jag har som en egen regel att inte ta och kolla på listan innan jag har klarat av spelet. (För att inte förstöra spelupplevelsen)
Men du har helt klart rätt.
Inlägget senast redigerat: 2010-05-02 11:34
Men som en liten äldre spelare är man van att få någon form av belöning efter att ha samlat x objekt. dock så tycker jag att man kunde ha fått något mer efter att ha samlat alla 20 guld kassar i Battlefield bad company än en fjunig trofé, vilket var en ren besvikelse.
Men annars tycker jag att det är roligt att få försöka klara Challenges som att dra en wheele på motorcykel i GTA eller att ta ner 18 grizzley björnar i red dead redemtion.
Men jag har som en egen regel att inte ta och kolla på listan innan jag har klarat av spelet. (För att inte förstöra spelupplevelsen)
Men du har helt klart rätt.
Inlägget senast redigerat: 2010-05-02 11:34
Alltså ingen har väl rätt i det här fallet, det är ju upp till var och en att göra som man vill, så länge man njuter av sina spel tycker jag att man är hemma iaf, oavsett om man inte bryr sig om trophies eller är trophiejägare.
Jag är ju med "äldre spelare" spelat tvspel i över 20 år =) och jag är uppväxt med att belöningen ligger i själva spelet, att klara av en svår bana i Battletoads var liksom belöningen i sig, att klara banan, skillnaden idag är att man får en trofee för jobbet, vilket jag klarar mig utan, men det är onekligen många som gillar det så det är kul att det finns för dem.
Men jag önskar faktiskt att det vore valfritt att ha de där plinget och rutan som kommer upp =)
Jag är ju med "äldre spelare" spelat tvspel i över 20 år =) och jag är uppväxt med att belöningen ligger i själva spelet, att klara av en svår bana i Battletoads var liksom belöningen i sig, att klara banan, skillnaden idag är att man får en trofee för jobbet, vilket jag klarar mig utan, men det är onekligen många som gillar det så det är kul att det finns för dem.
Men jag önskar faktiskt att det vore valfritt att ha de där plinget och rutan som kommer upp =)
Inloggning
Registrera dig
Glömt lösenordet
Forumsaktivitet
Filmlänkar (youtube m.m.)
1 minut sedan, 7756 svar
Vad lyssnar du på just nu?
1 minut sedan, 6503 svar
PSJailbreak - Världens första P...
3 minuter sedan, 317 svar
Jyrgas Gaming Show
6 minuter sedan, 145 svar