Siten - Nyheter
Sony har välkomnat en ny utvecklarstudio till deras familj, och de är inga mindre än Media Molecule, som ligger bakom det Playstation 3-exklusiva spelet LittleBigPlanet. Härmed kommer de bo under samma tak som våra favoritutvecklare: Polyphony Digital, Guerilla Games och Naughty Dog, som alla också ägs av Sony.
Några uppgifter om ett kommande projekt från studion har ännu inte avslöjats, men förväntas att göra det inom kort. Media Molecule grundades för endast fyra år och utvecklade det ursprungliga Ragdoll Kung-Fu till PC, men har trots de unga åren redan kammat hem över 90 utmärkelser både för sina spel och som spelstudio.
Välkomna, Media Molecule, till Playstation-familjen!
Länk: Sony köper upp Media Molecule
Några uppgifter om ett kommande projekt från studion har ännu inte avslöjats, men förväntas att göra det inom kort. Media Molecule grundades för endast fyra år och utvecklade det ursprungliga Ragdoll Kung-Fu till PC, men har trots de unga åren redan kammat hem över 90 utmärkelser både för sina spel och som spelstudio.
Välkomna, Media Molecule, till Playstation-familjen!
Länk: Sony köper upp Media Molecule
Do not underestimate the power of Playstation.
Media Molecule, Polyphony Digital, Guerilla Games och Naughty Dog är ju nog bland top 5-10 spelutvecklar i världen och alla ägs av SONY :D
There is no use hiding in the backyard when Chuck Norris visits, he can still kill you from the porc
De har verkligen starka spelstudior bakom sig. Det är en sak som är säker. :)
hihihi, In your FACE Xbox...
Tycker det är mycket bättre det Sony gör än det Microsoft gör.
Sony köper upp hela bolag som ger dem 100% exlusivitet och bättre spel
medan MS köper tids exlusiviteter, som kostar lite mer än det smakar tror jag.
Sony köper upp hela bolag som ger dem 100% exlusivitet och bättre spel
medan MS köper tids exlusiviteter, som kostar lite mer än det smakar tror jag.
Stolt medlem i TMIH, ägare av en helvetes massa spel :S
Har jag missat nåt ? Äger inte Sony också Insomniac ?
De äger många studios, de jag nämnde var bara exempel.
Finns det nån lista på vilka det är ? :) Skulle vara kul att se Sony spänna sina muskler ;o
http://www.worldwidestudios.net/en/Homepage
"Fredrik är den enda med svanenmärkt bil"
MS köper upp tidsexklusiviteter och exklusiviteter som är etablerade serier och som säljer en hel del konsoler.
Sony köper Media Molecule som har gjort LBP (som förövrigt sålde dåligt i början).
Tror tidsexklivitet (som spåddes vara exklusivt) på DLC till GTA IV sticker mer i ögonen på PS3 fanboys än att vad det sticker i ögonen hos 360-fanboys när Sony "köper" en studio som endast gjort ett spel och det var PS3 exklusivt.
Sony köper Media Molecule som har gjort LBP (som förövrigt sålde dåligt i början).
Tror tidsexklivitet (som spåddes vara exklusivt) på DLC till GTA IV sticker mer i ögonen på PS3 fanboys än att vad det sticker i ögonen hos 360-fanboys när Sony "köper" en studio som endast gjort ett spel och det var PS3 exklusivt.
"Fredrik är den enda med svanenmärkt bil"
Sony äger inte Insomniac faktiskt, dom är självständigt företag men gillar att göra spel for playstation. Den är ett så kallad 2nd party.
Ja om man snackar om fanboys så tror jag MS gör helt rätt.
om vi pratar framtid tror jag mer på sonys idé.
Exlusiva spelstudios ges ofta mer tid och pengar för att kunna utveckla till just den
platformen.
om vi pratar framtid tror jag mer på sonys idé.
Exlusiva spelstudios ges ofta mer tid och pengar för att kunna utveckla till just den
platformen.
Stolt medlem i TMIH, ägare av en helvetes massa spel :S
Inloggning
Registrera dig
Glömt lösenordet
Forumsaktivitet
Spotify
2 minuter sedan, 1326 svar
[SWE3] SWEDISH ELITES KLAN - MW...
7 minuter sedan, 1200 svar
Nicco's MW2 Turnering!
9 minuter sedan, 249 svar