Playstation 3 - Spel
Playstation 3
-
Spel
- Officiell, Gran Turismo 5
Spelkopplingar till tråden
Nu tycker jag att det är dags att göra en ren Gran Turismo 5 och GT5 Prolouge tråd istället för småsnack i GTHD tråden.
Nu har ny information kommit om spelet som kan vara intressant.
I en intervju med tidningen Joypad berättade Polyphonys Kazinori Yamauchi en del smaskiga nyheter om spelet.
- All cars and tracks from GT4 will be included in GT5
- More cars and tracks should be downloadable
- 4 driving views
- Car damage
- All Ferrari+ F1 cars
- Porsche and Lamborghini brands to be confirmed
- Indianapolis may feature
- A game will be release before Gran Turismo 5, this is presumed to Gran Turismo 5 Prologue
- New city tracks
- Online drivers 12-20
- Dynamic weather during races
Inte dåligt, eh?
Källa: http://www.gameswank.com/content/view/140/1/
Inlägget senast redigerat: 2007-05-27 17:02
Nu har ny information kommit om spelet som kan vara intressant.
I en intervju med tidningen Joypad berättade Polyphonys Kazinori Yamauchi en del smaskiga nyheter om spelet.
- All cars and tracks from GT4 will be included in GT5
- More cars and tracks should be downloadable
- 4 driving views
- Car damage
- All Ferrari+ F1 cars
- Porsche and Lamborghini brands to be confirmed
- Indianapolis may feature
- A game will be release before Gran Turismo 5, this is presumed to Gran Turismo 5 Prologue
- New city tracks
- Online drivers 12-20
- Dynamic weather during races
Inte dåligt, eh?
Källa: http://www.gameswank.com/content/view/140/1/
Inlägget senast redigerat: 2007-05-27 17:02
Det är inte jag som har rätt - det är du som har fel!
Fy fan vad jag längtar!!! håller ju på att dö.
sNitzi bitch
Hoppas att den där stelheten försvinner i förandet av bilen. Jag avskyr verkligen hur dåligt bilen tar kurvor och hur fartkänslan går bort i GT HD. Det är nästan oförutsägbart för hur mycket du behöver ta i eller inte ta i för att bilen ska sladda ur - det spelar sällan någon roll heller vilka däck jag ställt in för att använda. Ush ush!
"I don't know if a standing ovation is really the best way to honour someone in a wheelchair"
Aslätt att få bilen att sladda ju, hur kan du tycka det är svårt:D
Plus att i GTHD har man ju tyvärr inga möjligheter att ställa in fjädring m.m så därför kanske det känns stelt. I de riktiga spelen så tar det ju några dagar att ställa in perfekta inställningar för hur jag vill ha det:p
Du har nog den dära Driving Assist påslagen på steg 8 eller någonting.
Testa att stänga av den (till 0).
Testa att stänga av den (till 0).
Jupp, aldrig använda Traction Control eller det där ASM eller vad det heter, allt sånt ska vara 0 och off. Sen manuell låda så ska du se att du också kan sladda:D
Någon annan än jag som vill se verklig och fyllig rök till GT5, plus att det blir däckspår när man gasar och bromsar, eller sladdar om man nu vill göra det:D
Dum fråga.
Alla GT entusiaster håller nog med dig.
Jag länktar redan. Det kommer väll tyvärr inte ut förrän 2008.
Den som väntar på någoning gott väntar ..... nej förresten, strunt samma.
Alla GT entusiaster håller nog med dig.
Jag länktar redan. Det kommer väll tyvärr inte ut förrän 2008.
Den som väntar på någoning gott väntar ..... nej förresten, strunt samma.
Eller asså det är konstig att GT inte haft däckspår tidigare, förstår inte varför eftersom det kan inte vara så svårt att fixa:p
de måste dom ju ha i 5an.
sNitzi bitch
Jobbigt att de måste berätta så mycket om spelet, då längtar man ju bara fruktansvärt mycket..
Att bilarna kommer ta skada är något nytt.
Jag ser framför mig ett Forza Motorsport 2, med bättre bilkänsla och bättre onlinefunktioner.
Jag får ta och köpa en biljett till Japan och glida förbi Polyphony och intervjua och spela lite :D
//C
Jag ser framför mig ett Forza Motorsport 2, med bättre bilkänsla och bättre onlinefunktioner.
Jag får ta och köpa en biljett till Japan och glida förbi Polyphony och intervjua och spela lite :D
//C
"A man got to know his limitations"
Driving assist? Vet inte vad du pratar om, det finns ingen sånn valmöjlighet.
Föressten Zarlor och Fredrik : Har ni någonsin spelat NFS? Jämför hur bilen för sig i ett NFS spel jämfört med GT HD. Jag skrev förövrigt aldrig att man behöver ta i som bara den för att bilen ska sladda ur, jag skrev att man aldrig har ett särskilt bra hum om när den gör det eller inte - oavsett om du svänger mjukt eller hårt.
Inlägget senast redigerat: 2007-06-18 17:59
Föressten Zarlor och Fredrik : Har ni någonsin spelat NFS? Jämför hur bilen för sig i ett NFS spel jämfört med GT HD. Jag skrev förövrigt aldrig att man behöver ta i som bara den för att bilen ska sladda ur, jag skrev att man aldrig har ett särskilt bra hum om när den gör det eller inte - oavsett om du svänger mjukt eller hårt.
Inlägget senast redigerat: 2007-06-18 17:59
"I don't know if a standing ovation is really the best way to honour someone in a wheelchair"
Det finns anit-spinn och anti-sladd. Den kan man ju räkna som driving assist! Med dem påslagna så är det nog "tungsladdat""
Skillnaden mellan GT-spelen och NFS är att GT är ju simulator, medans NFS är enbart gjort för att det ska vara kul. Vissa (mig själv inkluderat) tycker att det är roligare med simulatorspel. I NFS behöver man knappt bromsa när det kommer en kurva, vilket är det mest orealistiska med NFS-serien. Sen tycker jag att det kvittar hur bra man kör i NFS, de andra ligger alltid bakom och nafsar, och skulle man köra åt skogen själv, så är det jättelätt att komma ifatt de andra. Alltså mycket "Catch Up". Men det är ju en smaksak!
Inlägget senast redigerat: 2007-06-18 18:04
Skillnaden mellan GT-spelen och NFS är att GT är ju simulator, medans NFS är enbart gjort för att det ska vara kul. Vissa (mig själv inkluderat) tycker att det är roligare med simulatorspel. I NFS behöver man knappt bromsa när det kommer en kurva, vilket är det mest orealistiska med NFS-serien. Sen tycker jag att det kvittar hur bra man kör i NFS, de andra ligger alltid bakom och nafsar, och skulle man köra åt skogen själv, så är det jättelätt att komma ifatt de andra. Alltså mycket "Catch Up". Men det är ju en smaksak!
Inlägget senast redigerat: 2007-06-18 18:04
Jag hoppas VERKLIGEN att man kommer kunna köra split-screen, alltså 1 mot 1. Annars vore inte spelet värt att köpas :(
Annars tycker jag att Gran turismo äger lätt alla bilspel :)
Annars tycker jag att Gran turismo äger lätt alla bilspel :)
Nej! Nu är jag trött på detta förgrömmade spelet. Jag kör en Mitsubishi Evo Lancer 6 - Inte en jävla Scania lastbil! Jag för den analogaspaken till sidan och... den svänger inte... den svänger inte... NU svänger den och NU sladdar den ur. Jag är en mästare på rallyspel och jag sparkade röv i NFSU 2 men i det här spelet så vet jag inte vad det är för fel. Såhär segt beteer sig inte ens en riktig bil.
Kan inte komma på något GT spel som inte haft split sceen. Till och med Prouloge hade det! Så jag räknar kallt med att få se split screen i GT5!
Det är ju väldigt svårt att få någon uppfattning om hur fort det går i bilspel. Så i början kan det vara väldigt svårt att veta när man ska bromsa. Men om man nöter spelet några dagar så kommer det att gå bättre, och det är då det roliga börjar!
Jag är van med att köra mer aggressivt i bilspel och NFS välkommnar det mer märker jag efter ha provat på ett par omgångar i GT HD. Körupplevelsen i GT HD är något i form av att sitta och lira Flow...
Nu när jag börjat vara mer lugn i körningen så går det bättre på banan helt klart men det känns inte längre som ett bilspel. Jag står fast vid att körupplevelsen i GT HD är förfärlig! När hastigheten är upp emot 140 kmh så känns det mer som 60 kmh och i en viss kurva så försöker jag vara så försiktig som möjligt med att svänga men om jag touchar till spaken aningen för mycket så tar bakvagnen över och jag slungas in i sidan.
Ett bilspel ska ha fart och adrenalin - Det har Inte GT HD och GT5 lär inte heller ha det.
Nu när jag börjat vara mer lugn i körningen så går det bättre på banan helt klart men det känns inte längre som ett bilspel. Jag står fast vid att körupplevelsen i GT HD är förfärlig! När hastigheten är upp emot 140 kmh så känns det mer som 60 kmh och i en viss kurva så försöker jag vara så försiktig som möjligt med att svänga men om jag touchar till spaken aningen för mycket så tar bakvagnen över och jag slungas in i sidan.
Ett bilspel ska ha fart och adrenalin - Det har Inte GT HD och GT5 lär inte heller ha det.
Inloggning
Registrera dig
Glömt lösenordet
Forumsaktivitet
Filmlänkar (youtube m.m.)
2 minuter sedan, 7756 svar
Vad lyssnar du på just nu?
2 minuter sedan, 6503 svar
PSJailbreak - Världens första P...
4 minuter sedan, 317 svar
Jyrgas Gaming Show
7 minuter sedan, 145 svar