Övrigt - Dator- och teknikrelaterat
Övrigt
-
Dator- och teknikrelaterat
- Mac-tråden
cmd x funkar till att klippa ut hos mig.
Inlägget senast redigerat: 2010-02-08 17:00
Inlägget senast redigerat: 2010-02-08 17:00
TMIH - Korvgrillarklanen
Ja cmd x fungerar för text och liknande. Filer fungerar dock inte att klippa ut utan där är det kopiera som gäller. Vet inte riktigt varför det är så men antaglgen för att man inte ska råka slarva bort filer(?)
Hur som helst, vill man flytta filer så får man antingen kopiera och sen ta bort eller dra filen med musen dit man ska. Ett litet tips där är att trycka på mellanslag för att öppna mappar direkt som man håller muspekaren över.
Hur som helst, vill man flytta filer så får man antingen kopiera och sen ta bort eller dra filen med musen dit man ska. Ett litet tips där är att trycka på mellanslag för att öppna mappar direkt som man håller muspekaren över.
haha ja det var ju omtänksamt av dom o tänka på att man inte skulle slarva bort filer =) lite osmidigt dock o inte ha funktionen
joffamaster
Ja det är lite väl överbeskyddande. Skönt att det fungerar för text iaf
Aha! Har inte provat med filer då jag inte haft datorn så länge, men nu vet jag det :)
TMIH - Korvgrillarklanen
jag har faktiskt lyckats slarva bort en fil på det sättet, en gång. :)
PS3 80gb | PS-42S5H | Onkyo 605 | TDS850NV | iPhone 3G | NC10 osx86 | Olympus PEN |
Någon som vet om det finns något hamachi liknande program till snow leopard?
Guitar Hero FTW!!!!!!!!
Tror hamachi finns men jag vet inte om det finns något grafiskt användargränssnitt till det. Sök på Hamaci X, har för mig att det jag använde hette så
Jag har prövat hamachix men fick det inte till att funka när jag väl var inne i spelet har även kört via terminalen utan ngn framgång.
Guitar Hero FTW!!!!!!!!
Då har jag ingen aning faktiskt
Tjena!
Jag ska åka till staterna i sommar och är lite sugen på en mac. Den billigaste versionen som kostar 999 dollar på apple.com. Det jag undrar nu är hur man gör med tangentbordet, finns det någon som har köpt en bärbar dator utomlands här?
Isåfall hur har ni gått tillväga med tangentbord? Man kan ju koppla in ett tangentbord med åäö på men det hade varit bra om man på något vis kunde specialbeställa eller något, jag har ingen aning. :-)
Jag ska åka till staterna i sommar och är lite sugen på en mac. Den billigaste versionen som kostar 999 dollar på apple.com. Det jag undrar nu är hur man gör med tangentbordet, finns det någon som har köpt en bärbar dator utomlands här?
Isåfall hur har ni gått tillväga med tangentbord? Man kan ju koppla in ett tangentbord med åäö på men det hade varit bra om man på något vis kunde specialbeställa eller något, jag har ingen aning. :-)
Tja! Var kan man köpa spel till iMac? Har letat som en galning men det enda sättet verkar ju vara att beställa från USA?
Det enda stället jag sett spel till Mac var på Macforum i göteborg. Ligger i nordstan. Annars så borde det finnas på nätet.
Edit: Gick in på prisjakt - spel - mac. http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=615
Kanske är dags att köpa sig sitt första spel. Undra hur min Imac klarar det.
Inlägget senast redigerat: 2010-02-27 13:37
Edit: Gick in på prisjakt - spel - mac. http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=615
Kanske är dags att köpa sig sitt första spel. Undra hur min Imac klarar det.
Inlägget senast redigerat: 2010-02-27 13:37
Någon som vet varför det inte alls går att spela poker på sveskaspel.se med iMac/Safari. Vet att den (pokersidan) är optimerade för windows operativsystem och InternetExplorer som webbläsare. Det finns en möjlighet att spela direkt i webbläsaren....men inte ens det går med iMac....någon som stött på samma sak och lyckats lösa problemet?
Jag brukar ha svårt att bestämma mig.....men....nu är jag inte säker längre.....
Provat någon annan webläsare än Safari? Typ Firefox eller Chrome, det kanske hjälper. Annars vet jag inte
Nej det har jag inte. Vad är det för skillnad på Safari o tex Firefox? Lite mesig (rädd) att byta webläsare eftersom jag inte vet vad som väntar mig...tänk om jag ångrar byte eftersom jag e jättenöjd med Safari.
Inlägget senast redigerat: 2010-02-28 21:02
Inlägget senast redigerat: 2010-02-28 21:02
Jag brukar ha svårt att bestämma mig.....men....nu är jag inte säker längre.....
Jag har tre olika webläsare på min mac så det är ingenting som är farligt på något sätt. Du behöver inte byta, du kan köra båda samtidigt. Firefox kan ibland saker som inte Safari kan. Gillar du det inte är det ju bara att du tar bort den, absolut ingenting som kommer att hända isf.
Ahaaa...på så sätt.....tack för hjälpen....
Inlägget senast redigerat: 2010-02-28 19:58
Inlägget senast redigerat: 2010-02-28 19:58
Har installerat Firefox och mitt problem e löst nu....det fungerar med Firefox....tacktacktack
Inloggning
Registrera dig
Glömt lösenordet
Forumsaktivitet
Tack och hej
10 sekunder sedan, 3 svar
ICE*, MW2 Klan!
48 sekunder sedan, 2618 svar
Snygga tjejer/killar 2, läs 1:a...
2 minuter sedan, 2389 svar
Ps3 internet problem/sladd/teli...
4 minuter sedan, 7 svar