Övrigt - Dator- och teknikrelaterat
Övrigt
-
Dator- och teknikrelaterat
- Mobiltelefon-tråden
Försäkringen? Garantin menar du väl. Detta beror väl på tillverkare, en del har så kallad världsomfattande garanti vilket innebär att du kan gå till utvalda butiker här och var för att få den utbytt andra vill väl att man går dit där man köpte varan.
Jag skulle kolla med supporten hos det märket som du avser att köpa telefonen av, t ex Sony eller Lg. Kolla även om det är nån butikskedja som du köper ifrån, t ex mediamarkt i tyskland eller sverige.
Jag skulle kolla med supporten hos det märket som du avser att köpa telefonen av, t ex Sony eller Lg. Kolla även om det är nån butikskedja som du köper ifrån, t ex mediamarkt i tyskland eller sverige.
Du kan ha så att du blir rättad om du skriver med QWERTY, men tror att du kan skriva med T9 också om du vill. Inte 100% säker dock.
Do not underestimate the power of Playstation.
Har som sagt funderingar på att köpa en ny mobil. Har spanat lite på begagnatmarknaden och det finns några olika mobiler som jag är intresserad av. Skulle gärna vilja ha ett utlåtande från någon här på forumet:)
Har funderat över saker som jag gärna skulle vilja ha:
Bra kamera
Trådlöst till hemmanätverk
GPS(Fungerar de som en vanlig bil gps?)
Andra bra funktioner som man gärna vill ha med?
Samsung 8000 Jet - Verkar vara en prisvärd lur. Är det en gedigen mobil eller är det som är mindre bra som man bör tänka på?
HTC Hero - Går man upp en prisklass, är detta befogat? Är det samma "operativsystem" som i samsungen?
Sony Ericsson Xperia 10 - Verkar vara en riktigt go mobil, någon som ha testat denna eller har något att kommentera? Är ju rätt dyr men det kanske är värt att lägga den extra pengen? Fördelar resp. nackdelar med denna?
Acer Liquid - Ligger i prisklassen och verkar ha ungefär samma spec som övriga, omdömen?
Blev rätt omfattande det här men svara så gott ni kan så är jag tacksam:)!
Har funderat över saker som jag gärna skulle vilja ha:
Bra kamera
Trådlöst till hemmanätverk
GPS(Fungerar de som en vanlig bil gps?)
Andra bra funktioner som man gärna vill ha med?
Samsung 8000 Jet - Verkar vara en prisvärd lur. Är det en gedigen mobil eller är det som är mindre bra som man bör tänka på?
HTC Hero - Går man upp en prisklass, är detta befogat? Är det samma "operativsystem" som i samsungen?
Sony Ericsson Xperia 10 - Verkar vara en riktigt go mobil, någon som ha testat denna eller har något att kommentera? Är ju rätt dyr men det kanske är värt att lägga den extra pengen? Fördelar resp. nackdelar med denna?
Acer Liquid - Ligger i prisklassen och verkar ha ungefär samma spec som övriga, omdömen?
Blev rätt omfattande det här men svara så gott ni kan så är jag tacksam:)!
- Det är inte kappans fel att vinden blåser -
Har en Sony Ericsson C905
Inte så dyr längre. Bra kamera, WiFi och GPS. De saker du begärde
Inte så dyr längre. Bra kamera, WiFi och GPS. De saker du begärde
Playstation 3 80GB / Slim 250GB || Kolla min profil för spel jag äger
Okej. men jag har nästan bara haft den typen av telefoner så jag tänkte testa någon ny design:) Lite mer åt "iphone-hållet" om du förstår vad jag menar:)
Är det någon som har något att säga om de här mobilerna som jag angivit ovan?
Är det någon som har något att säga om de här mobilerna som jag angivit ovan?
Såg att det fanns rätt bra priser på "knappt" begagnade HTC Hero. Det skulle jag ha gått på helt klart.
t ex: http://www.blocket.se/vasternorrland/HTC_Hero_Urban_Brown_...
En X10 får du ju absolut inte för det priset!
t ex: http://www.blocket.se/vasternorrland/HTC_Hero_Urban_Brown_...
En X10 får du ju absolut inte för det priset!
PS3 80gb | PS-42S5H | Onkyo 605 | TDS850NV | iPhone 3G | NC10 osx86 | Olympus PEN |
Ja den såg ju inte dum ut alls.
Eller är det såpass nytt allt det här med touch mobiler att det är värt att vänta ett halvår och se vad som kommer ut detta året?
Har ett år kvar på mitt tre abonemang(Kan ju teckna nytt efter 18månader) men tog en gratismobil som är helt kass. Men man kanske ska hålla ut ett halvår åtminstone och försöka teckna ett nytt och se vad som finns på marknaden då?
Är sjukt intresserad av xperia 10 men jag vet inte om den kanske är lite overkill? Finns det några bra tester på den?
Eller är det såpass nytt allt det här med touch mobiler att det är värt att vänta ett halvår och se vad som kommer ut detta året?
Har ett år kvar på mitt tre abonemang(Kan ju teckna nytt efter 18månader) men tog en gratismobil som är helt kass. Men man kanske ska hålla ut ett halvår åtminstone och försöka teckna ett nytt och se vad som finns på marknaden då?
Är sjukt intresserad av xperia 10 men jag vet inte om den kanske är lite overkill? Finns det några bra tester på den?
Den har ju inte kommit ut än! Och ja, den ser bra ut men man vet aldrig med SE...
Men ja, det kommer ju att komma ut väldigt många smarta mobiler inom ett halvår. Generellt skulle jag nog satsa på en android om jag var du.
Men ja, det kommer ju att komma ut väldigt många smarta mobiler inom ett halvår. Generellt skulle jag nog satsa på en android om jag var du.
PS3 80gb | PS-42S5H | Onkyo 605 | TDS850NV | iPhone 3G | NC10 osx86 | Olympus PEN |
Ja. Det är väl som med allt annat, får gå till någon affär o knäppa lite på dom och se hur de känns!:) Men vad är största fördelen med android ? Lätt att använda osv? Hur skiljer det sig från Iphone användandet?
Vet du om Trebutikerna har bättre utbud än de som finns på hemsidan? Just nu känns det som att de har några Iphone och resten är inte direkt intressant..
Vet du om Trebutikerna har bättre utbud än de som finns på hemsidan? Just nu känns det som att de har några Iphone och resten är inte direkt intressant..
Android är så nära du kan komma "iPhone-känslan" utan att köpa en iPhone. :)
Allt handlar om handhavande, det måste vara smidigt att använda alla avancerade funktioner som finns i en smartphone. En kapacitiv skärm med multitouch gör mycket till oxå.
Vad Tre erbjuder har jag ingen aning om.
Allt handlar om handhavande, det måste vara smidigt att använda alla avancerade funktioner som finns i en smartphone. En kapacitiv skärm med multitouch gör mycket till oxå.
Vad Tre erbjuder har jag ingen aning om.
Ja, är väl lite den uppfattningen man fått också. Får väl lägga undan till en Xperia om den visar sig vara värt pengarna:)
Vad menas med Kapacitiv skärm och multitouch?
Vad menas med Kapacitiv skärm och multitouch?
http://en.wikipedia.org/wiki/Touchscreen#Resistive
enkelt sammanfattat; en kapacitiv skärm är betydligt känsligare och enklare att trycka rätt med. Nackdelen är att den inte funkar med t ex handskar på sig.
Multitouch betyder att du kan trycka på flera ställen på skärmen samtidigt. Att zooma med hjälp av tumme och pekfinger är inte möjligt utan multitouch. Inte heller att spela flöjt t ex (ocarina). :)
enkelt sammanfattat; en kapacitiv skärm är betydligt känsligare och enklare att trycka rätt med. Nackdelen är att den inte funkar med t ex handskar på sig.
Multitouch betyder att du kan trycka på flera ställen på skärmen samtidigt. Att zooma med hjälp av tumme och pekfinger är inte möjligt utan multitouch. Inte heller att spela flöjt t ex (ocarina). :)
Nu har jag kikat lite till och en samsung 8000 jet känns rimlig i pris för min del. Det jag undrar över är om det kommer fungera med spotify tids nog? Eller vet ni om det är på gång till samsungs operativ?
Går det tex lägga över divx-filmer, andra mer högupplösta filmer o kika på? Eller kan man se på svt play eller liknande?
Vad är det mer för begränsningar förutom tex spotify i nuläget jämfört med Android-mobiler?
Går det tex lägga över divx-filmer, andra mer högupplösta filmer o kika på? Eller kan man se på svt play eller liknande?
Vad är det mer för begränsningar förutom tex spotify i nuläget jämfört med Android-mobiler?
Har du varit inne i en affär och klämt på den och en android? Gör det innan du bestämmer dig...
Om inte iPhone fanns skulle jag lugnt valt en android mobil! Finns så mkt att göra på dom. Samsung har inte samma känsla :/
Ja, man kanske får göra det. men blir det inte Samsungen känns det som man lika gärna kan vänta lite. Övriga mobiler sticker ju en aning i pris.
Hej.
Har försökt leta efter en prisvärd telefon. Har snuddat vid samsung 8000 jet men det verkar som man ska ha med android operativ.
Då finns det två mobiler som jag hittat som ligger i en billig prisklass:
HTC Tattoo & Samsung i5700 Galaxy spica.
en jämförelse av deras spec finns på länken:
http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=2965&idP...
Vilken tycker ni är den bästa och mest prisvärda?
- Processorn i HTC modellerna(även HTC Hero) är ju mycket lägre än övriga, håller de måttet eller är det laggiga?
-Samsungen stödjer fler filmformat typ divx
-Samsungen har inte T9
-Samsungen har bättre batteri.
Det är även så att tattoo har mindre skärm vilket gör att den inte klarar av lika många applikationer.
En annan syn på det verkar vara att samsung inte har direkt någon blåslampa i röven när det gäller att uppdatera programvara osv...
Vilken tycker ni man ska satsa på? Eller ska man rent av avvakta tills android telefonerna utvecklats mer?
Lägsta pris enligt prisjakt:
Samsung 2970 kr
HTC 2498 kr
Har försökt leta efter en prisvärd telefon. Har snuddat vid samsung 8000 jet men det verkar som man ska ha med android operativ.
Då finns det två mobiler som jag hittat som ligger i en billig prisklass:
HTC Tattoo & Samsung i5700 Galaxy spica.
en jämförelse av deras spec finns på länken:
http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=2965&idP...
Vilken tycker ni är den bästa och mest prisvärda?
- Processorn i HTC modellerna(även HTC Hero) är ju mycket lägre än övriga, håller de måttet eller är det laggiga?
-Samsungen stödjer fler filmformat typ divx
-Samsungen har inte T9
-Samsungen har bättre batteri.
Det är även så att tattoo har mindre skärm vilket gör att den inte klarar av lika många applikationer.
En annan syn på det verkar vara att samsung inte har direkt någon blåslampa i röven när det gäller att uppdatera programvara osv...
Vilken tycker ni man ska satsa på? Eller ska man rent av avvakta tills android telefonerna utvecklats mer?
Lägsta pris enligt prisjakt:
Samsung 2970 kr
HTC 2498 kr
Finns det ingen möjlighet(ur ekonomisk synpunkt) att köpa HTC Hero?
Doom on you Mr. Tango!
Jo, det finns väl kanske det. Men skulle helst slippa lägga ut för mycket på en mobil eftersom jag i grund och botten tycker det är en rätt onödig pryl( bara allmänt sugen på att ha en:)
Men av de mobilerna som jag visade, vilken känns bäst? samsung verkar ju som sagt inte riktigt ha satsat fulländat på det här med touchmobiler och applikationer.
Men det här med att HTC tycks, på pappret ha en klen processor, är det något man ska oroa sig för?
Men av de mobilerna som jag visade, vilken känns bäst? samsung verkar ju som sagt inte riktigt ha satsat fulländat på det här med touchmobiler och applikationer.
Men det här med att HTC tycks, på pappret ha en klen processor, är det något man ska oroa sig för?
Inloggning
Registrera dig
Glömt lösenordet
Forumsaktivitet
Mother Puckers (NHL 10 EASHL)
38 sekunder sedan, 1140 svar
Officiell, Battlefield: Bad Com...
3 minuter sedan, 3436 svar
Frågetråden för nästan allt möj...
11 minuter sedan, 26046 svar
Fotbollstråden 4, Läs första in...